Искате ли да получавате новини от нас - за премиери, промоции и др.?

Актуални новини

МАЕСТРО ЛУЧАНО ДИ МАРТИНО ДИРИЖИРА „МАДАМ БЪТЕРФЛАЙ“

 

23 февруари 2018, 19.00

 

Маестро Лучано Ди Мартино, един от изтъкнатите диригенти на международната оперна сцена, артистичен директор на Пловдивската опера, ще дирижира и във Варна „Мадам Бътерфлай“.

Ето какво пише в Opernnetz.de музикалният критик Андреас Хьолшер за оперния спектакъл, под диригентската палка на Маестро Мартино в Любек:"Лучано Ди Мартино накара оркестъра да свири Пучини по начина, по който наистина бихте искали да го чуете. Елегантно контролирани музикални пасажи се редуваха със силно драматични акценти и нежен щрайх. Лучано ди Мартино водеше оркестъра с жизненост и страст. Тази вечер музиката на Пучини прозвуча с цялото си вълшебство, а емоциите, идващи от диригентския пулт, достигнаха и певците, и аудиторията".

 

Лучано Ди Мартино завършва дирижиране в Университета за музика и театър в Хамбург през 1996 г., след което специализира в Академия Киджана в Сиена, Италия с големите диригенти Иля Мусин, Мюнг-Вун Чунг и Валери Гергиев. Започва кариерата си в Германия, но многобройните му творчески ангажименти като диригент и постановчик го отвеждат до водещи музикални театри в САЩ, Европа и Израел, между които Щаатсопер Хамбург и Мариински театър в Санкт Петербург. През годините Маестро Лучано Ди Мартино е име в програмата на редица известни фестивали в Италия и Швейцария. Гастролирал е в Русия, Италия, Испания, Франция, Португалия, Германия, Австрия и САЩ. През 2011 г. поставя „Любовен еликсир“ на Доницети с Ана Нетребко и Ервин Шрот, а през 2012 „Мадам Бътерфлай“ в Операта в Тел Авив.

 

В България Лучано Ди Мартино работи с Оркестъра на ФМ Класик и дирижира спектакли в различни български оперни театри. През 2004 организира и дирижира концерта, посветен на 90 години от рождението на Борис Христов, през 2006 г. – Реквиема на Верди в памет на Гена Димитрова, с която също е работил, през 2015 дирижира и бенефиса на Александрина Милчева. Името му трайно се свързва с поста на артистичен директор на Пловдивската опера и един от диригентите на летния фестивал в Пловдив Opera Open, както и на редица други музикални събития в бъдещата Европейска столица на културата през 2019 година.


 

 


КОНКУРС НА ДЪРЖАВНА ОПЕРА ВАРНА ЗА БАЛЕТНИ АРТИСТИ

 

20 март 2018,10.00

Държавна опера Варна при Театрално-музикален продуцентски център Варна обявява конкурс за балетни артисти (мъже и жени) във връзка с подготвяне на нови балетни заглавия и предстоящо тримесечно турне във Великобритания.

Конкурсът ще се проведе на 20 март 2018 година от 10.00 часа в операта.

Документи – молба и автобиография, могат да се подават до 1 март на ел.адрес: nikolova.radka@gmail.com, отдел Човешки ресурси на Театрално-музикален продуцентски център Варна, с копие до: balletofvarna@gmail.com.

Репертоарът на трупата включва класическите заглавия „Лебедово езеро“, „Дон Кихот“, „Жизел“, „Зле опазеното момиче“, „Лешникотрошачката“. Предстои подготвяне на спектаклите „Пепеляшка“ и „Снежанка“ с хореография на Сергей Бобров, з.а.на Русия, главен балтмайстор на Държавна опера Варна.

 

 

 

 

ПАМЕТ ЗА ВАРНЕНСКАТА ОПЕРА

Дарение oт Йоско Йосифов, дългогодишен хорист във Варненската опера

Дарина ЙосифоваНа 20.02.2018 г. Дорина Йосифова, преподавател по немски език в ИУ Варна, изпълнявайки последната заръка на баща си, тенора Йоско Йосифов, дари за архива на Варненската опера два големи фотоалбума.

В тях дългогодишният артист хорист на оперния театър, отличен с орден "Кирил и Методий", е съхранил многобройни фотоси, отразяващи творческата дейност на Варненската опера в периода от 1.08.1955 г. до 6.10.1976 г. В продължение на 21 години Йоско Йосифов акуратно е събирал портретни и репортажни снимки, плакати, програми, отзиви в българския и чуждестранния печат за премиери, фестивали, чествания и турнета на Варненската опера.

В състава на мъжкия хор на Варненската народна опера влизат над 60 певци, сред които: Илко Павлов - баща на сегашния ни диригент Страцимир Павлов; Бедрос Киркоров - баща на поп звездата Филип Киркоров; Денчо Белев - баща на асистент режисьорката на Софийска опера и балет Вера Белева; Славчо Сакалов - дядо на нашия солист, баритона Свилен Николов и др.

В женския хор се изявяват около 50 певици, сред които: Нели Божкова, превърнала се в един от водещите европейски мецосопрани, Кammersaengerin на Виенската Щатсопер с над 450 спектакъла на нейната сцена!; Ганка Димова и Бланш Леви, също станали впоследствие солистки;Нели Божова, развила кариера на вокален педагог в София и др.

Ценният архив съдържа и статия във в. "Народно дело" с макет на така и нереализирания архитектурен проект за нов комплекс за опера и балет във Варна.

 

 

 

ДИАНА КОСИРЕВА ОТ БОЛШОЙ ТЕАТЪР ТАНЦУВА ВЪВ ВАРНА

 

„Лебедово езеро“, 21 февруари 2018, сряда, Основна сцена, 19.00-21.00

 

Диригент Мартин Георгиев

Диана Косирева – Одета/Одилия

Павел Кирчев – Принц Зигфрид

 

Солисткана Болшой театър ще танцува във Варна!Това е хубавата новина за 21 февруари, когато в „Лебедово езеро“ ще посрещнем солистката на Болшой театърДиана Косирева. Тя ще изпълни за пръв път на българска сцена най-мечтаната и може би най-трудната роля в световната балетна съкровищница - Одета/Одилия.С музиката на Чайковски, следвайки хореографската редакция на Светлана Тоншева върху версията на Мариус Петипа и Лев Иванов, тя ще отстоявалюбовта си към Принц Зигфрид, в изпълнение на премиер солиста на Варненската опера Павел Кирчев. След като неотдавна на премиерата на „Лебедово езеро“ той си партнира с българската прима Веса Тонова, сега ще бъде на сцената с едно от имената на признатия за номер едно в света на балета Болшой театър. 

 

Родена във Воронеж, Диана Косирева завършва през 2008 г. с отличие Московското хореографско училище при Московския държавен академичен театър за танц “Гжель“ с преподавател Наталия Кузмина. Веднага е приета в трупата на Държавния академичен театър за класически балет в Москва под ръководството на Н. Касаткиной и В. Василёва. От 2011 г. е примабалерина в театъра. През 2013 г. учи в международен майсторски клас в Германия (Берлин), проведен съвместно с балетна компания „Уилям Форсайт“. От 2013 г. е в балетната трупа на Болшой театър, където репетира под ръководството на Марина Кондратиева. Репертоарът й включва: Китри от "Дон Кихот", Одета/Одилия от “Лебедово озеро”, Жизел в “Жизел”, Мари в “Лешникотрошачката“ и др.

 

 

МАРТИН ГЕОРГИЕВ, варненецът,който дирижира Лондонския кралски балет в "Ковънт Гардън", ще има несъмнен принос за високото ниво на „Лебедово езеро“ на 21 февруари във Варненската опера. Още повече, че именно под неговата диригентска палка „Лебедово езеро“ започна възходящия си творчески път. Тук, в родния град, където преди две години на Благовещение,Марин Георгиев избра да дирижира световната премиера на своята „Морска песен 2“. Песен за „морето, което е най-вдъхновяващото място за писане на музика“, както признава младият, но вече толкова успешен маестро.

Мартин Георгиев  завършва НУИ „Добри Христов“ през 2002 г. Още по това време композира концерт за вибрафон и маримба, който представя на ММФ „Варненско лято“' 2002. Бакалавърска степен по ударни инструменти придобива в Музикалната академия в София, където изучава композиция и дирижиране при Васил Казанджиев, Красимир Тасков, Пламен Джуров и Милко Коларов.Защитава докторат по композиция в Кралската академия за музика в Лондон, в рамките на който развива иновативната композиционна техника „Морфираща модалност“ на базата на основни принципи от теорията и практиката на българската и византийската православна църковно-певческа традиция, психологията и морфиращите образи при визуалните изкуства. Завършва магистратура по дирижиране в Кралската академия за музика в Лондон, от 2013 г. е асистент диригент на Кралския балет в Кралската опера „Ковънт Гардън“, Лондон. През 2009 г. в Лондон е премиерата на първата му опера „Огледалото“. Дирижира Лондонската Блуумсбъри опера, Ансамбъла за съвременна музика „Азалиа“ в Лондон, Оркестъра на БНР, Софийската филхармония, Варненската филхармония, Концертния оркестър на Кралската академия в Лондон и др. Негови творби са изпълнявани във Великобритания, САЩ, Франция, Германия, Белгия, Холандия, Япония, Мексико, Канада, Гърция, България, Израел и Италия.

 

ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО

балет в четири действия от Пьотр Илич Чайковски

Хореография Мариус Петипа, Лев Иванов

Редакция Светлана Тоншева

Асистенти Сергей Антонов, Гергана Георгиева-Караиванова

Музикална редакция Мариела Чанкова

Костюми и сценография Ася Стоименова

Диригент Мартин Георгиев

Действащи лица и изпълнители:

ОДЕТА/ОДИЛИЯ – Диана Косирева, солистка на Болшой театър

ПРИНЦ ЗИГФРИД – Павел Кирчев, премиер-солист на Държавна опера Варна

Княгиня, майка на Зифрид - Лиляна Георгиева

Волфганг, възпитател на Зигфрид - Николай Димитров

Фон Ротбарт, зъл магьосник - Румен Стефанов

Шут - Франческо Бруни

Големи лебеди - Галина Великова, Галина Велчева, Силвия Христова

Малки лебеди - Елена Димитрова, Камила Данези, Весела Василева - примабалерина на Държавна опера Русе, Мона Христова

Солисти неаполитански танц - Елена Димитрова, Даниел Христов, Антоана Петрова, Лаура Мойер

Солисти унгарски танц - Илияна Божкова, Мартин Чикалов, Десислава Стойнешка, Елица Каменарова

Солисти мазурка - Камила Данеси, Денко Стоянов, Ариана Грифини, Рубен Томас

Годеници - Силвия Христовва, Галина Великова, Мона Христова, Венета Гочева

Испански танц - Галина Велчева, Мартин Чикалов

Солисти валс - Галина Велчева, Камила Данеси, Мартин Чикалов, Даниел Христов

Продворнии, пажове, гости на бала, лебеди

 

Билети: 10, 15, 20 лв.; ВИП: 30 лв. с кетъринг

 

БИЛЕТНА КАСА: Държавна опера Варна, пл. „Независимост“

понеделник-петък 9:00-13:30 и 14:30-20:00; събота 10:00–13:30 и 14:30-19:00;

неделя 11:00-16:00, 052 665 022

 

 

 

ГАЛИНА СТОЯНОВА: БЪТЕРФЛАЙ Е МОЯТА ЛЮБИМА ГЕРОИНЯ

 

„Мадам Бътерфлай“, 23 февруари 2018, петък, Основна сцена, 19.00-21.00

 

Бътерфлай е моята любима героиня, която предизвиква да опознаеш един различен, екзотичен свят на японската гейша. Свят на цветя и върби зад маската на желязна дисциплина, трудности и лишения.

 

Предизвикателство е и изпълнението на тази роля. От певеца се изискват добри вокални и интерпретационни умения. Пучини подлага своята героиня на цялостна психологизация. Оттук произтича и трудността в изпълнението, в намирането на различни бои и нюанси при работа над образа. За да се вникне в него са необходими две неща - опознаване на японската култура и разбира се дълбоко разбиране на музиката на Пучини. Липсва ли едно от двете, няма да се постигне достоверност. Аз търся в характера на своята героиня именно тази достоверност, точно както го е искал Пучини - простота и целомъдрие, характерни особености за японската душевност: “Ние сме хора, свикнали с малките неща, скромни и тихи...”, пее Чо-чо-сан на Пинкертон в известния дует от първо действие.

 

Моята героиня страда мълчаливо, почти липсва свободен израз на чувствата. Според японеца подтиснатото чувство е по-чисто. Възпява се подтиснатата любов, която болката усилва още повече. Трагедията на Бътерфлай идва от сблъсъка на два различни свята, този на конфуцианските нрави, културата на смирение и спиритуализъм, и света на чуждоземеца-гайджин, лишен от задръжки и отговорност, решил на всяка цена да опознае съкровеното.

 

ГАЛИНА СТОЯНОВА - сопран

Галина Стоянова e родена във Варна, където започва музикалното си образование в НУИ” Добри Христов” със специалност класическо пеене. Паралелно с това е възпитаник и на Френската гимназия. Завършва музикалното си академично образование в класа на доц. Констанца Вачкова през 2002 г. с бакалавърска степен и магистратура през 2003 г. През 2012 г. получава втора магистърска степен – педагогика на предучилищното и началното образование към ШУ” Константин Преславски”.

 

Взема участие в майсторските класове на артисти със световна слава като Райна Кабаиванска, Гена Димитрова, Лучана Д’ Интино и Роберто Скандиуци. През 2003 г. e поканена след специална селекция на млади оперни таланти от цял свят да участва в организирания от Пласидо Доминго конкурс “Operalia”. Носителка e на стипендия за обучение в САЩ от Международния конкурс за млади оперни певци “ Пълдин” 2005. Взима участие в много международни фестивали, от които Classic Open Аir Festiva в Швейцария, Новогодишен музикален фестивал в София, ММФ „Варненско лято“, фестивали в Испания и Италия.

 

Репертоарът й съдържа оперните роли на Донна Анна, Дона Елвира от „Дон Жуан“, Розина от „Сватбата на Фигаро“, Елизабет от „Дон Карлос“, Аида от едноименната опера, Леонора от „Трубадур“, Мими от „Бохеми“, Тоска и Бътерфлай от едноименните опери, Микаела от „Кармен“, изпяти на наши и международни сцени.

 

МАДАМ БЪТЕРФЛАЙ
Опера от Джакомо Пучини

Режисьор Кузман Попов
Диригент  Лучано ди Мартино

 

Действащи лица и изпълнители:

МАДАМ БЪТЕРФЛАЙ - Галина Стоянова
СУЗУКИ - Бойка Василева
ПИНКЕРТОН - Ивайло Михайлов
КЕЙТ ПИНКЕРТОН - Филипа Руженова
ШАРПЛЕС - Свилен Николов
ГОРО - Пламен Долапчиев
ПРИНЦ ЯМАДОРИ - Христо Ганевски
БОНЗО - Гео Чобанов
КОМИСАР - Людмил Петров
ЧИНОВНИК - Илко Захариев
ЯКУСИДЕ - Владислав Владимиров
МАЙКАТА - Антоанета Маринова
БРАТОВЧЕДКА - Иринка Николова
ДЕТЕ - Белла Петрова

 

Билети: 10, 15, 20; ВИП: 30 лв с кетъринг

 

 

ВТОРА ЛЮБОВНА ВЕЧЕР В ОПЕРАТА

 

17 февруари 2018, Основна сцена, 16.00-18.30

 

Заради големия интерес на публиката, празничният концерт за Деня на любовта и виното от 14 февруари, ще бъде повторен на 17 февруари, Основна сцена, 16.00-18.30.

Под диригентството на Ян ван Маанен, обичани любовни оперни хитове ще изпълнят оркестърът и солистите на Държавна опера Варна Линка Стоянова, Димитринка Райчева, Ирина Жекова, Михаела Берова, Сивия Ангелова, Пламен Димитров, Свилен Николов и гостът Михаил Михайлов.

Междувремено мултимедията на Сребрина Соколова, режисьор на любовното събитие в операта, ще пренася и оживява картините от екрана на сцената.

В програмата ще чуете творби от Л. Бърнстейн, Дж. Верди, Р. Щраус, Дж. Пучини, Ж. Бизе, П.И. Чайковски, К. Сен-Санс, а балетната двойка Ариана Грифини и Рубен Томас, ще танцуват Адажио от балета „Спартак“ на А. Хачатурян. Фотосесия с двамата балетни артисти засне Веселин Василев.

 

Апропо, преди концерта ще може да се снимате в специално монтираното във фоайето на първи балкон „огнено“ сърце, както и да си поръчате напитка от барчето. Нали става дума за двойния празник на Свети Валентин и Свети Трифон 

БИЛЕТНА КАСА: пл. „Независимост“ 1: понеделник-петък 9:00-13:30 и 14:30-20:00; събота 10:00–13:30 и 14:30-19:00 ч.; неделя 11:00-16:00, 052 665 022

 

 

 

 

НЕ ЕДНА, ДВЕ ЛЮБОВНИ ВЕЧЕРИ В ОПЕРАТА ЗА СВЕТИ ВАЛЕНТИН

 

14 февруари 2018, Основна сцена, 19-21.30

17 февруари 2018, Основна сцена, 16.00-18.30

 

 

В средата на оперния февруари какво друго по-важно събитие от дългоочакваната „Любовна вечер в операта“. Обагрения в любовно червено Ден на Свети Валентин ще посрещне зрителите на традиционния концерт-спектакъл още в 18.00 часа с... едно огромно оперно сърце. Монтирано на Сцена Ротонда, то ще изкушавагостите да „влязат“ в него. Снимка с оперното сърце със сигурност ще бъде хубав споменJ

По същото време, във фоайето на първи балкон, Основна сцена, ще отвори и барчето, така че в интродукцията към вечерта на Свети Валентин може да отдадете дължимото и на Свети Трифон. Двамата светци демонстрират завидно партньорство, поделяйки си демократично 14-ия февруарски ден, давайки впрочем много добър пример за подражание, тъкмо в периода на българското европредседателствоJ

За същинската „Любовна вечер в операта“ от 19.00 часа режисьорката на концерт-спектакъла Сребрина Соколоваподготвя мултимедия с картини, които от екрана ще „слязат“ на сцената, за да „оживеят“в реални ситуации. Това ще се случи с прочутата студентска мансарда от операта „Бохеми“ и не само с нея. Емоционалната вечер ще направлява с диригентската си палка Маестро Ян ван Маанен, а оркестърът и солистите на Варненската опера Линка Стоянова, Ирина Жекова, Мария Павлова, Михаела Берова,Силвия Ангелова, Венцеслав Анастасов, Свилен Николов и гостът Михаил Михайловще разчувстват публиката с вечни любовни хитове. Сред тях ще чуем: „La donna è mobile“ от„Риголето“ на Верди;“Un bel di vedremo“ от „Мадам Бътерфлай“ на Пучини; “Mon coeu“ от „Самсон и Далила“ на К. Сен Санс и други. Накрая, ако публиката поиска бис, непременно ще го получи.

 

 

 

ЕМИЛ ТАБАКОВ: ДА ИЗПРЕВАРВАМЕ ПУБЛИКАТА

 

Маестро Емил Табаков, диригент на Симфоничния концерт на 9 февруари 2018 г. пред Виолета Тончева

 

В програмата: Концерт за цигулка и оркестър в ре мажор от Бетовен със солист Красимир Щерев и Симфония № 6 от Шостакович

 

ШостаковичМаестро Табаков, как се съчетават Концерт за цигулка и оркестър в ре мажор от Бетовен и Симфония № 6 от Шостакович, как звучи комбинацията между тези двама класици на симфонизма от различни епохи?

Идеална е комбинацията. Винаги съм смятал, че като вид музика Бетовен и Шостакович си подхождат и много често съм обединявал техни творби в мои концерти. В музиката им могат да се намеря сходства, като начин на мислене, независимо че всеки следва свой собствен стил. Има нещо, което е много близко между тях - в начина на звучене на оркестъра, начина на подреждане на оркестъра. Бетовен и Шостакович стоят хармонично един до друг, докато например Бетовен и Щраус няма как да звучат добре заедно или да кажем Шостакович и Брамс.

 

Върху какво акцентирате в интерпретацията, какво е важно за вас като диригент да постигнете в един концерт?

Важно е да пресъздам максимално това, което изисква композиторът. Това е първостепенна задача не само за мен, но и за оркестъра. Ние сме изпълнители и трябва на първо място да изпълним всичко, което авторът е искал да каже. А той го казва с определени стойности и обяснения в нотното писмо и ако ние сме честни към композитора и следваме внимателно указанията му, това ще бъде достатъчно за начало. Оттам нататък ние трябва да се опитаме да вложим нещо от себе си. Но пак повтарям, на първо място е необходимо да бъдем верни на автора.

 

Дирижирали сте в много страни, работили сте с различни оркестри, познавате различни публики. Бихте ли сравнили рецепцията за симфонична музика у нас и другаде по света?

Навсякъде публиката е различна, разбира се Бетовен винаги се приема добре, Шостакович също. В страните с големи музикални традиции в симфонизма се слуша много повече съвременна музика, отколкото в България. Като критерии, слушане и репертоар, ние във всеки случай сме по-назад. В Германия произведенията се изпълняват веднага след написването им, докато у нас това се случва след около 100-105 години. Изчислил съм, че и при много български композитори съотношението между написването и изпълнението на дадена творба е същото. Това несъмнено влияе зле върху вкуса на публиката.

 

Но това е много дълъг период за страна като България, която претендира да разполага с талантливи музиканти, а и с изкушена публика. Защо се получава това разминаване?

Влияние оказват различни фактори. Отнася се донякъде и до вкуса на музикантите. Музикантите са тези, които трябва да изпреварват публиката, да я образоват, да я възпитават, а не да се ръководят само от това, което тя предпочита. Да, публиката познава и обича определени произведения, които също са хубави, но ако тръгнем по този път, на практика няма да вървим напред и няма нищо ново да научим и постигнем.

 

БетовенКаква музика препоръчвате?

Музика на високо художествено ниво, съвременна музика, независимо дали е опера, мюзикъл или симфоничен концерт. Хубаво е да има повече симфонични концерти, защото те са особено важни както за култивиране на висок музикален вкус в публиката, така и за поддържане нивото на оркестъра. Трябва да отчитаме факта, че живеем в XXI век и не може да слушаме само позната музика или пък само музика за забавление. Трябва да се запознаваме и с нови произведения, с музика, която ни кара да мислим по нов начин, адекватен на времето.

 

Спомням си интригуващата атмосфера на последния Ви концерт в рамките на ММФ „Варненско лято“, когато аплодирахме премиерата на Ваше произведение. Над какви нови композиции работите сега?

Композирам много неща, но сега не е сезонът, в който се занимавам с това. Ще композирам през лятото, като си взема почивка и се абстрахирам от делника. Сега се фокусирам върху диригентската си дейност. Следващия месец предстои изпълнението на моята Девета симфония на Мартенските музикални дни в Русе и в София.

 

Известен сте с перфекционизма си. Как се отстоява подобно високо кредо?

Човек трябва да се старае да прави добре това, което прави. И да се чувства отговорен. Независимо каква е професията му.


 

 


 

УСЕЩАНЕ ЗА КРАСИВ ЗВУК

 

КРАСИМИР ЩЕРЕВ, солист на Концерта за цигулка и оркестър в ре мажор от Бетовен, пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА

 

9 февруари 2017, 19.00, Основна сцена

 

Симфоничен концерт с диригент Маестро Емил Табаков
В програмата: Концерт за цигулка и оркестър в ре мажор от Бетовен и Симфония № 6 от Шостакович

 

На 9 февруари ще имаме удоволствието да те слушаме като солист на Концерта за цигулка и оркестър в ре мажор от Бетовен. Какво означава за теб това произведение?

Преди всичко това е един от най-познатите и може би един от най-обичаните концерти, придобил широка популярност с изпълненията на великите майстори на цигулката Давид Ойстрах, Хенрик Шеринг, да не споменавам всички. Наистина това е много харесван концерт, защото е мелодичен и изчистен от всякакви излишни фойерверки, било технически или нещо друго. Прост и същевременно много дълбок, много философски. Творба, която големите изпълнители предпочитат да изпълняват след определена възраст, поне от 40 години нагоре.

Заради натрупванията в професионален и житейски план...

Да, за да постигнат необходимата дълбочина. Иначе творбата може да бъде изсвирена и от 15-годишен ученик, но зрелостта и дълбочината на интерпретацията ще липсват.

По какво се различават интерпретациите на големите цигулари и върху какво ще се фокусираш ти в своето изпълнение?

Трудно е да се обясни. Разбира се, всеки голям изпълнител има своя почерк, независимо дали темпото ще е по-бързо или по-бавно. Важно е как ще бъдат интерпретирани отделни елементи – било то мотиви или теми. Творбата дава богати възможности за интерпретация на всеки изпълнител. Слушайки и разсъждавайки над концерта, това, към което аз ще се стремя, е да се създаде усещане за красив звук, красив тон.

Как всъщност се стигна до избора на тази Бетовенова творба?

Поканата да бъда солист на симфоничния концерт дойде внезапно, нямах много време за реакция и затова избрах Концерт за цигулка и оркестър в ре мажор от Бетовен, който освен че харесвам и добре познавам. С него кандидатствах за концертмайстор на Варненската филхармония и Варненската опера преди... вече станаха 10 години.

Излиза, че това е много специален момент за теб, който отразявайки философските прозрения на изминалите 10 години, ще ти донесе и едно творческо сравнение със самия себе си.

- Да, искам да стане много хубав концерт.

 

КАСТИНГ ЗА МЮЗИКЪЛА "ЗОРО"

 

Държавна опера Варна, 28 февруари 2018, 14.30

 

Държавна опера Варна при Театрално-музикален продуцентски център Варна обявява кастинг за артисти в мюзикъла „Зоро“ по музика на Джипси Кингс и Джон Камерън, текст на Стивън Кларк, постановка Петко Бонев.

Кастингът е за ролите на:

Диего де ла Вега - ЗОРО

Луиза Пулидо - млада жена

Инес - млада жена

Рамон - мъж

Луиза - дете, момиче на 7-9 години

Диего - дете, момче на 7-9 години

Рамон - дете, момче на 7-9 години

 

Песни от мюзикъла „Зоро“, препоръчителни за прослушването:

- "Baila Me“, „Bamboleo“,“Djobi Djoba“ - за ролите на Диего де ла Вега и Инес;

- "Hope“ за ролята на Диего де ла Вега;

- „Falling“ за ролята на Луиза;

- „Ramon’s Lullaby“ за ролята на Рамон;

- „Young Ramon’s Lullaby“ за ролята на Рамон.

 

Кандидатите за детските роли могат също да се явят с басня и песен по избор.

 

Кастингът ще се проведе на 28 февруари 2018 година от 14.30 часа в сградата на ТМПЦ - Държавна опера Варна, пл. „Независимост“ 1, 9000 Варна

 

Желаещите да участват в кастинга да подадат молба и автобиография в отдел "Човешки ресурси" на ТМПЦ Варна, стая 216 или да изпратят документите си на еmail: nikolova.radka@gmail.com, както и по пощата до: ТМПЦ – Държавна опера, Варна 9000, пл. „Независимост” 1, Кастинг за мюзикъла "Зоро". За информация тел. 052 66 50 17; 0882 520 352

 

 

 

 

Цени за оперни, балетни спектакли и концерти

Предлагаме различни цени на билетите според мястото в залата, конкретния спектакъл, както и за за ученици, пенсионери, групови посещения, образователни и детски спектакли...
Научете повече +

отстъпки

отстъпки

Важат за ученици, пенсионери, фамилни и групови посещения (от над 10 човека). Обадете ни се на тел. 052 650 666 и 052 66 50 22 за договаряне на отстъпки.

абонаменти

абонаменти

С VIP Card ползвате от 20 % до 50 % отстъпка от цената на билета за спектакли на Държавна опера – Варна и Драматичен театър "Ст. Бъчваров" - Варна.

купете билети on-line

купете билети on-line

Ползвайте MULTINET CARD през сайта www.bgbileti.com. Купете билети от сайта www.grabo.bg и ползвайте специални отстъпки!

TOP