Искате ли да получавате новини от нас - за премиери, промоции и др.?

НОВИНИ

 

АНТОНИЯ МАРКОВА, дъщеря на МАЕСТРО ВЛАДИ АНАСТАСОВ и сопраното ЛИЛИ СИМЕОНОВА пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за 20-годишния творческия път на своя баща във Варненската опера, за любовта към музиката, житейските уроци и даренията, които съхраняват паметта за музиката и за хората 

 2018 - 90 години от рождението на Маестро Влади Анастасов

 

Прочетете интервюто:

http://operavarna.com/index.php/bg/home-bg/istoria

л;ефж,фвж,рфж,;фрвф,жф,жфж

 

„Театърът чете от вкъщи“ на Варненския театър вече с 46 епизода

 

Театрално-музикален продуцентски център Варна, Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ и Държавна опера Варна, се присъединяват към кампанията „Купи 1 книга“ на Асоциация „Българска книга“.

Зад слогъна „За да я има книгата“ вече застанаха много издателства и вериги книжарници в България, които изпитват негативни последици от извънредното положение заради Covid-19. Пандемията промени обичайните привички, изолира ни от другите, затвори ни у дома, но това принудително отшелничество има и едно важно предимство. Остава ни време за търсене на важните отговори и смисъла в книгите - тези, които обичаме, които отдавна искаме да прочетем или за които се говори. Толкова много книги, които чакат да бъдат прочетени. „Хората престават да мислят, когато престанат да четат“, отдавна е казал Дени Дидро.

 

Варненският драматичен театър „Стоян Бъчваров“ също чете. Проектът „Театърът чете“, част от дългосрочната програма за 100-годишния юбилей на театъра през 2021 г., събра за първите си две издания на Сцена Ротонда неочаквано голям брой почитатели. С въвеждането на извънредното положение „Театърът чете“ бързо се пренесе във виртуалното пространство като „Театърът чете от вкъщи“. Тон за онлайн четенето дадоха актьорският и семеен тандем Стоян Радев и Веселина Михалкова – той с разказ от Чудомир, тя със сонети от Шекспир. Със своите домашни видеа се включиха и продължават да се включват, наред с артистите от Варненския театър и Варненската опера, възпитаници на театралните школи в града, както и хора на изкуството от цялата страна. Откъси от свои любими произведения вече четоха актьорите Деян Донков, Радина Кърджилова, Койна Русева, Албена Михова, режисьорите Георги Михалков, Костадин Бонев, композиторът Калин Николов, преводачката Златна Костова и т.н.

„Театърът чете от вкъщи“ се превърна в едно от най-търсените събития в социалните мрежи и закономерно се мултиплицира във варианта „Вие четете в Театърът чете от вкъщи“, който дава възможност за участие и на хора извън театралните среди. От началото на кризата досега литературните си предпочитания с огромната интернет аудитория са споделили 46 души. Планирани са вече и следващите издания до 150-ия епизод на „Театърът чете от вкъщи“ и той определено няма да е последният.
.
За да споделите и вие удоволствието от четенето и хубавата книга, потърсете фейсбук страницата Драматичен театър "Стоян Бъчваров", а за да подкрепите кампанията на Асоциация „Българска книга“ потърсете уебсайта www.kupi1kniga.com.

 

9 април 2020, 19.00, фб стр. @Държавна опера Варна, платформа @Споделени представления

 

В четвъртата седмица след повече от успешния старт на online платформата „Споделени представления“, Театрално-музикален продуцентски център Варна предлага на интернет аудиторията нови срещи със свои отбрани продукции. След като постановката от 2018 г. „Княз Игор“ от Бородин на Държавна опера Варна достигна през миналата седмица 27644 зрители и получи рекорден брой поздравления и само положителни коментари, на 9 април 2020 г. следва Концертът край фонтана, излъчен с live streaming на 15 август 2018 г.

6 април 1947 – 6 април 2020

 

Виолета Тончева

 

Петър Райчев – първото име на Варненската опера

Историята на Варненската опера започва с името на варненеца Петър Райчев (1887-1960), първата българска оперна легенда, първият наш прочут белкантов тенор, първият от плеядата брилянтни гласове, които светът аплодира като „българското оперно чудо“. Многостранно надарен, той изучава живопис, литература и завършва със златен медал Московската консерватория, специализира в Италия, след което започва блестящата си кариера. Петър Райчев пее в най-реномираните театри и концертни зали на три континента - Европа, Азия и Америка, където се съизмерва с Енрико Карузо, Тито Скипа, Бениамино Джили. Критиката сравнява вокалното му и артистично майсторство с това на Шаляпин, Тоти Дал Монте, Тита Руфо. Tворци като Артуро Тосканини, Сергей Прокофиев, Умберто Джордано, Пиетро Маскани, Бруно Валтер оценяват високо таланта на българина.
Освен като изключителен оперен артист и режисьор, Петър Райчев вписва името си в оперната история на България и като изтъкнат музикален педагог, професор в Държавната музикална академия в София, основател на Варненската опера (1947), съосновател на Русенската (1949) и на Пловдивската опера (1953).

Към цялата статия >>>>>>>

 

2 април 2020, 19.00, Театър Опера Варна, Държавна опера Варна / State Opera Varna и фейсбук събитието Споделени представления

 

През тази седмицата в online платформата на Театрално-музикален продуцентски център Варна „Споделени представления“ на 2 април, 19.00, ще бъде излъчена постановката на Държавна опера Варна „Княз Игoр“ от Александър Бородин. Диригент-постановчик Борислав Иванов. Диригент Кръстин Настев. Режисура и сценография Кузман Попов. Костюмография Лора Маринова. Хореография Светлана Тоншева. Диригент на хора Цветан Крумов. Асистент-режисьор Сребрина Соколова. Фотография Росен Донев.

 

С призива „Съхранете духа и здравето си, останете у дома и споделете с нас любовта към изкуството!“, екипът на Театрално-музикален продуцентски център Варна успешно се пренесе във виртуалното пространство с видеозаписи на отбрани заглавия от своята продукция.

В първите две издания на online платформата „Споделени представления“, излъчената на 19 март Оперна гала за закриване на сезон 2018 на Държавна опера Варна, диригент Борислав Иванов и „Телефонът на мъртвеца“ от Сара Рул на Драматичен театър „Стоян Бъчваров“, реж. Петър Денчев, излъчен на 21 март, са достигнали до общо 57700 души, от които 34000 са гледали гала концерта, а 23700 – театралния спектакъл.

 

 

26 март 2020 година,

В online платформата на Театрално-музикален продуцентски център Варна „Споделени представления“ Държавна опера Варна ще излъчи на 26 март 2020, 19.00 своята балетна постановка „ПЕПЕЛЯШКА“ от Сергей Прокофиев. Постановката следва добре познатата приказка на Шарл Перо, в оригиналния хореографски прочит на з.а. на Русия Сергей Бобров, главен балетмайстор на Държавна опера Варна. В главните роли танцуват солисти на Държавния театър за опера и балет в Красноярск и на Държавна опера Варна.

 

С призив да запазим нормалния си ритъм на живот в условията на криза и с мисъл за публиката, екипът на Театрално-музикален продуцентски център Варна реагира гъвкаво и успешно се пренесе във виртуалното пространство с излъчването на отбрани заглавия от своята продукция.

Платформата „Споделени представления“ предлага в социалните мрежи всяка седмица един спектакъл на ДТ „Стоян Бъчваров“ и един на Държавна опера Варна. Видеозаписите ще се качват в съответните фейсбук страници, в дните четвъртък и събота, малко преди 19.00 - обичайния час, когато завесата в театъра се вдига.

 

Онлайн платформа на Театрално-музикален продуцентски център - Варна

Съхранете духа и здравето си, въпреки кризата! Споделете любовта към изкуството!

19 март, 19.00 часа - Оперна гала на Опера в Летния театър - Варна 2018, видеозапис;

https://www.youtube.com/watch?v=b9z7lKoIByI

От днес, 19 март, платформата „Споделени представления“ ще предлага в социалните мрежи един спектакъл на Драматичния театър „Стоян Бъчваров“ и един на Държавната опера във Варна.

С какво ще започнат споделените представления ще ни разкаже от Варна Вилиана Иванова.

За онлайн платформата „Споделени представления“ и инициативата „Театърът чете от вкъщи“ говорим с Даниела Димова – директор на Театрално-музикален продуцентски център – Варна

 

Последвайте линка за повече информация >>>>>

 

Източник : 

bnt.bg

 

 

Online платформа на Театрално-музикален продуцентски център Варна

 

19 март, 19.00 - Оперна гала на Опера в Летния театър 2018, видеозапис

21 март, 19.00 - "Телефонът на мъртвеца" на ДТ "Стоян Бъчваров", видеозапис

Всеки ден, 19.00 - "Тетърът чете от вкъщи", домашно видео

 

 

Всеки ден, 19.00, Фейсбук

В условията на световна пандемия актьорите от Драматичен театър "Стоян Бъчваров" решиха да пренесат "ТЕАТЪРЪТ ЧЕТЕ" в домовете си. И вече го правят! Всеки ден в 19:00 часа във фейсбук събитието и във фейсбук страницата на театъра се качва нов клип от проекта. Проследете сами кои са актьорите, авторите и произведенията!
Това ще повдигне духа на много хора, смятат варненските актьори, чиито призив е да си останете у дома, за да спасите собствения си и живот и живота на другите.

#stayhome #останивкъщи #театърътчете

https://www.facebook.com/events/216136136254374/?event_time_id=216136189587702

Какво ще се случи със спектаклите на операта и театъра във Варна в периода на кризата с коронавируса?

Гост в студиото: Даниела Димова, директор на Театрално-музикалния продуцентски център — Варна

Източник : БНТ2

 

 

 

19 март 2020, 19.00, Основна сцена

 

Премиерният спектакъл на Държавна опера Варна “Хубавата Елена“ от Жак Офенбах ще бъде игран на 19 март 2020, 19.00, Основна сцена, без публика, съобразно отмяната на спектакли във връзка с коронавирус (COVID- 19), но почитателите на оперетата ще могат да го проследят на живо в интернет с Live Streaming.

Уважаеми зрители,

 Съобразно заповедта на Министерския съвет във връзка с коронавирус (COVID-19), се отлагат всички спектакли на Театрално-музикален продуцентски център, Драматичен театър "Стоян Бъчваров" и Държавна опера Варна. Отпада и обявеният флашмоб на 12 март за 99-ия рожден ден на Варненския театър.

Повече информация :

https://www.mh.government.bg/bg/novini/aktualno/zdravniyat-ministr-izdade-zapovedi-vv-vrzka-s-regi/

Уважаеми зрители,

Следвайки разпорежданията на Министерския съвет във връзка с коронавирус (COVID-19), се отлага гастролът на операта „Турандот“ на 9 март 2020 г. в НДК, София.

Спектакълът ще бъде изнесен на 13 април 2020, 19.00, НДК, София.

Закупените билети важат без заверка.

 

От ръководството на Театрално-музикален продуцентски център Варна

Държавна опера Варна § ДТ „Стоян Бъчваров“

 

9 март 2020 г.

 

6 март, 19.00, Основна сцена

 

Елена Баръмова спечели аплодисментите на варненската публика още в първото издание на Опера в Летния театър 2010 със своите Вердиеви героини Абигайл в „Набуко” и Елвира в „Ернани”. Сега ще я аплодираме като Турандот, една от коронните роли в богатия й репертоар, с която тя жъне успех на оперните сцени у нас и в Европа.

 

 

От екипа на мащабната копродукция “Турандот” на Държавна опера Варна и ПармаОперАрт обявиха нов солист за представянето й на 9 март в Зала 1 на НДК. Световната оперна прима Цветелина Василева прие да изпълни  ролята на ледената принцеса Турандот, след като организаторите предпочетоха да гарантират спокойствието на публиката и отложиха гостуването на италианското сопрано Сузана Бранкини.

 

 

28 февруари, 19.00, Основна сцена

 

Симфоничен концерт с именити творци от Италия, които гастролират за пръв път в България. Диригент Витторио Паризи. Солисти Массимо Макри – виолончело и Амадео Салвато – пиано. Оркестър на Държавна опера Варна.

 

На 24 февруари от 19.00 часа балетната трупа на Държавна опера Варна ще представи своя „Дон Кихот“. Темпераментната, весела и завладяваща музика на Лудвиг Минкус превръща „Дон Кихот“ в един от най-популярните балети, които се играят във всички театри по света.

 

 26 февруари, 19.00, Основна сцена

 

След бравурните симфонични концерти във Варненската опера на 20 и 21 февруари, заедно с брат си, виртуозния цигулар Веско Ешкенази, Маестро Мартин Пантелеев ще дирижира тук на 26 февруари и операта "Дон Карлос" от Джузепе Верди. Варненската публика особено цени срещите си с харизматичния диригент, които независимо дали по коледно време или в разгара на лятото, в концерт край фонтана, са наситени с магията на голямото изкуство.

 

Даниела Димова, директор на Театрално-музикален продуцентски център Варна, от първата пресконференция за ММФ „Варненско лято“ 2020

 

В месеца на любовта и виното, по традиция в програмата на Държавна опера Варна, преобладават „любовните“ заглавия. След операта "Симон Боканегра" и блестящия гастрол на балетната трупа на Софийска опера и балет с "Кармен сюита", "Пахита" и "Кармина Бурана", на 11 февруари ще се насладим на Доницети и неговия „Любовен еликсир“, с диригент Лоренцо Бизари и изтъкнатите солисти на Варненската опера с международна кариера Илина Михайлова – Адина, Свилен Николов – Белкоре и Деян Вачков – Доктор Дулкамара. В ролята на Неморино за пръв път ще чуем именития италиански тенор Пауло Паолилло.

 

    

 

 

Солистът на Варненската опера Иво Йорданов дари кръв в деня на спектакъла „Симон Боканегра“ от Верди, в който той изпълнява главната роля. Конкретният повод да се случи точно на 3 февруари е необходимостта да се помогне на цигуларката Петя Костадинова от оркестъра на Варненската опера. Това, че сутринта ще даря кръв, а вечерта ще пея Симон Боканегра, не само няма да ми навреди, а ще има и здравословен ефект. Кръводаряването е най-хуманният жест, с който можем да спасим човешки живот, но нека не забравяме, че освен израз на благородство, той доказано стимулира и жизнените процеси в организма. Редовен кръводарител от 1998 година, Иво Йорданов е дарил досега общо около 30 литра кръв, при положение, че в човешкото тяло се съдържат обикновено около 5 литра. Със сигурност много хора, изпаднали в нужда, му дължат живота си, но колко точно не знае. В Канада при всяко кръвопреливане уведомяват дарителя с sms, тази практика, за съжаление, не е въведена в България, но това с нищо не променя удовлетворението ми, че изпълнявам човешкия си дълг, споделя известният баритон и призовава всички здрави българи да даряват кръв поне веднъж годишно

 

 

 

6 март, 19.00 - Варненска опера
9 март, 19.00 - София, НДК, зала 1
 
 
Държавна опера Варна при Театрално-музикален продуцентски център Варна ще представи най-новия си прочит на „Турандот“ от Джакомо Пучини във Варна на 6 март и в  София на 9 март 2020, 19.00, НДК.

 Постановката, създадена в колаборация с ПармаОперАрт през лятото на 2019 година, пожъна успех както на италианската премиера през юли в Летния оперен фестивал Reggia di Colorno, така и на българската премиера в Летния театър на Варна през август, като част от ММФ „Варненско лято“ 2019.

 

«Набуко» - 29 януари, 19.00, Основна сценас

 

На 29 януари, под диригентската палка на Маестро Борислав Иванов, ще оживеят библейските събития от «Набуко», в режисьорския прочит на Кузман Попов. Това е третата опера от ранното творчество на Джузепе Верди, но още с първото си представление през 1842 година в Миланската скала жъне триумфален успех. Следвайки древния епос, действието се развива пет века преди Христа, пресъздавайки мъката на еврейския народ, поробен и изгонен извън родните земи от Вавилонския цар Навуходоносор (Набуко).

 

 

БАРИТОНЪТ И ДОЖЪТ

 

ИВО ЙОРДАНОВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за образа на Симон Боканегра в едноименната опера на Джузепе Верди, метаморфозите в бурния живот на дожа, комплексното изграждане на ролята; предимствата в сравнението на баритона с баса, а не с тенора; занаятчийството или „дълбоката копан“ като част от професионализма на певеца; приятелствата на сцената и извън нея; българските артисти и българската държава

 

 

4, 5 февруари, 19.00, Основна сцена

На 4 и 5 февруари балетът на Софийската опера е поканен да гостува на сцената на Варненската опера с 3 от най-популярните си постановки. На 4 февруари ще видим балетите „Кармен – Сюита“ и „Пахита“ по музика на Бизе-Шчедрин и Лудвиг Минкус, с хореографии на Мариус Петипа и Алберто Алонсо, брат на голямата кубинска балерина Алисия Алонсо. В „Кармен – Сюита“ ще аплодираме великолепните солисти Катерина Петрова, Никола Хаджитанев, Цецо Иванов, Венера Христова, Джон Абенанти, а в „Пахита“ - Марта Петкова, Емил Йорданов, Вяра Иванчева, Кристина Чочанова-Иванова, Александър Александров.

На 5 февруари, сряда, 19.00, предстои емоционална среща с магичната „Кармина Бурана“ по музика на Карл Орф, в която ще танцуват Катерина Петрова, Марта Петкова, Цецо Иванов, Александър Александров, Емил Йорданов, Джон Абенанти, Памела Пандова, София Цуцакова, Георги Банчев. Спектаклите се играят с музика на запис.

 

„Кармина Бурана“ е балет по музика на Карл Орф и хореография на Фреди Франдзути. Темата на представлението е трудният преход от младостта към зрелостта. Вдъхновението идва от оригиналния текст на "Кармина Бурана": група странстващи проповедници – Clerici Vagantes – осъзнават, че светът не се управлява от моралните принципи, които са им били внушавани. Тогава те създават кръг от хора, които следват правилата на добродетелта и се гмурват изцяло и със страст в живот, пълен с наслади. Сюжетът използва идеи и представи от въображението на тези млади хора. Готическият мит е пресъздаден върху знаменитата музика на Карл Орф. Той извиква образа на злото в най-суеверния му облик. Сюжетът ни представя едно морално разядено общество, отхвърлящо без угризения страха от божието наказание. По един ироничен начин, героите обръщат някои песни с главата надолу, интерпретирайки различни теми, сред които вино, жени, забавления. Удоволствията на живота омайват зрителя чрез поезия, родена в култивирана среда и пародираща клишетата на проповедта.  

 

Фреди Франдзцути

След период на обучение и професионален опит в Европа (Италия, Шотландия, Германия, Франция, Испания) Фреди Франдзути започва успешната си кариера на хореограф, основавайки през 1995 г. в Лече – родния си град, „Балето дел Сюд“, балетна трупа, която ръководи и за която създава 34 спектакъла, превръщайки я в най-добрата италианска трупа в класическия академичен стил. Балетите, създадени от Фреди Франдзути за неговата трупа, включват най-добрите заглавия от романтичната традиция: „Лешникотрошачката“, „Лебедово езеро“, „Спящата красавица“, „Ромео и Жулиета“, „Шехеразада“, „Жар птица“, играни с много голям успех в различни европейски театри. Той е провъзгласен от критиката за “младото италианско хореографско чудо“ (Микеле Ночера), и “един от най-уважаваните и талантливи хореографи на Италия“ (Виктория Отоленги). Фреди Франдзути създава също така балети за най-важните европейски театри като Болшой театър в Москва, Римската опера, Софийската опера и балет, Операта на Монте Карло, Операта на Билбао, театър „В. Белини“ в Катания, за фестивала „Росини“ в Пезаро, както и за различни телевизионни събития. Франдзути режисира филма „Ако това е човек“, с Микеле  Плачидо, Емилио Солфрици и др.

 

      

 

 

Разговор с оперната певица Даниела Димова, директор на Театрално-музикален продуцентски център – Варна

 

Към интервюто : http://www.chernomore.bg/video/2020-01-17/shtrihi-ot-utroto-17012020-minuti-za-kultura

 

Източник : chernomore.bg

 

ДАНИЕЛА ДИМОВА, ДИРЕКТОР НА ТЕАТРАЛНО-МУЗИКАЛЕН ПРОДУЦЕНТСКИ ЦЕНТЪР ВАРНА

 

Театрално-музикален продуцентски център Варна - Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ и Държавна опера Варна, приключват една много успешна в творческо и финансово отношение година, обобщава директорът на ТМПЦ Даниела Димова.

 

21 декември, 19.00, Основна сцена - XX Коледен музикален фестивал - Варна 2019

23 декември, 19.00, Дом на културата “ Борис Христов” – Пловдив, Европейска столица на културата

 

Музика Страцимир Павлов
Сценарий и режисура Нейчо Петров-Реджи и Антоанела Петрова
Асистент режисьор Елиана Атанасова
Хореография Анастасия Неделчева
Костюми Елена Станева
Мултимедия 4 friends Studio
Графичен дизайн и реклама ZOOM Design

 

 

ХОРЕОГРАФКАТА НАДЯ ДИМОКОВА ПРЕД ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА ЗА ПРЕМИЕРНАТА ПОСТАНОВКА НА ВАРНА ДЕНС ТЕАТЪР „В ОЧАКВАНЕ“

22 декември 2019, 19.00, Основна сцена 


„В очакване“ е интригуващо заглавие, което веднага подтиква към въпроса какво да очакваме от новата постановка на Варна Денс Театър?

 

В очакване“ сме на Коледа и Нова година, а защо не и на всеки друг хубав празник. Помня от детството си онова красиво и вълнуващо очакване на новогодишните празници, когато всички трескаво се суетят наоколо, готвят изненади, мислят за подаръци, украсяват елхата. Лично за мен асоциацията за Коледа и Нова година е свързана и със свежото ухание на портокали и мандарини, каквито преди се намираха на пазара само в края на годината. Радостното настроение, нетърпението, броенето на дните до празника са незабравими емоции, които човек изживява в детството си, но носи със себе си цял живот. За всичко това разказва нашият спектакъл.

В очакване на доброто...

 

Да, фокусираме се върху добрата страна на живота и утвърждаваме положителното. Е, ще има и малки драми, но те бързо ще бъдат разрешени. Важно място в спектакъла отделяме на чувството за хумор и харизмата. Ще ги усетите в движенията на ръцете, лицето, цялото тяло. Ще ги доловите също в музиката. Специално подбрах съвременна по-малко и повече класическа музика, предимно Росини.

 

 

 

 

18, 19 декември, 19.00, Основна сцена

 

Кой не обича концертите с жизнерадостната музика на Щраус – баща и син, които по виенска традиция завладяват света в края на изтичащата или началото на новата година. Във Варна за пореден път, в две последователни вечер на 18 и 19 декември, 19.00, Основна сцена, публиката ще има удоволствието да съучаства в музикалния празник и да стане част от общото приповдигнато настроение. Това ще се случи под диригентската палка на Маестро Найден Тодоров, директора на Софийската филхармония, който е поканен да дирижира концертите, с участието на оркестъра на Държавна опера Варна и солистите Мария Павлова и Свилен Николов,

В програмата ще чуем Ария на Адела от „Прилепът“ на Й. Щраус и Ария на Ми от „Страната на усмивките“ на Ф. Лехар, в изпълнение на Мария Павлова, а Свилен Николов ще изпее Ария на граф Данило от „Веселата вдовица“ на Ф. Лехар. Двамата солисти ще поднесат дуети из „Царицата на чардаша“ от И. Калман и „Веселата вдовица“ от Ф. Лехар. Ще има и изненади, но няма да липсват  задължителните за подобни концерти Полка пицикато от Й. Щраус-син; „На хубавия син Дунав“, Трич-трач полка и разбира се Радецки марш от Й. Щраус. И така „С музиката на Щраус“, естествена кулминация и на XX Коледен музикален фестивал, ще отправим добрите си помисли и надежди за една здрава и успешна, за една щастлива 2020 година.

 

 

Г-жа Даниела Димова, директор на Театрално-музикален продуцентски център Варна, бе отличена от читателите на списание "OFFLINE MAGAZIN" за МЕНИДЖЪР НА 2019 ГОДИНА. През 2018 г-жа Димова бе определена от читателите на списанието за ЛИЧНОСТ НА ГОДИНАТА.

За втора поредна година и Театрално-музикален продуцентски център Варна печели приза на списанието за НАЙ-ДОБЪР ЕКИП в категория КУЛТУРА И ОБРАЗОВАНИЕ. Наградите връчи лично днес г-н Росен Иванов, изпълнителен директор на "OFFLINE MAGAZIN"

 

МАЕСТРА ДЖАННА ФРАТТА И ЦИГУЛАРЯТ ДИНО ДЕ ПАЛМА ПРЕД ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА ЗА СВОЯ ПРОЕКТ „4 Х 4. ЧЕТИРИТЕ ГОДИШНИ ВРЕМЕНА ОТ ЧЕТИРИМА КОМПОЗИТОРИ“

 

13 декември, 19.00, ФКЦ, зала 1

 

  

 

Как се роди вашият толкова оригинален проект „Четирите годишни времена от четирима композитори“?

Джанна Фратта: От самото начало нашият проект е замислен като комбинация между музика и технология. Слушаш музиката, но в същото време, чрез 3 D Mapping влизаш в света на музиката и тя оживява във визията. Излизаме извън схемата на класическите симфонични концерти, така че не става дума за обикновен концерт, а за оригинален спектакъл. Нашето шоу допада особено на младите зрители, които живеят със съвременните технологии.

 

Отдавна се познавам с Дино де Палма и Сара Рули. Преди две години решихме да направим опит и да съчетаем музика с нови технологии. Заехме се с изследване на модерните практики при използване на модерните технологии, специално в представянето на класическа музика. Това е все още необичайно за нашето време. Експериментирахме, обсъждахме и така стигнахме до идеята за „4 х 4. Четирите годишни времена от четирима композитори“. За щастие получихме подкрепа за нашия проект от италианското министерство на културата.

 

Освен Вивалди, „дал тон“ на проекта ви с програмното си произведение „Четирите годишни времена“, как избрахте останалите композитори?

Джанна Фратта: Антонио Вивалди, Астор Пиацола, Макс Рихтер и Филип Глас са се вдъхновявали от смяната на сезоните, само те четиримата са създали творби за цигулка, посветени на четирите годишни времена. 

 

Прочетете продължението >>>>>

 

СВЕТОВНО ТУРНЕ

 

Варна, 13 декември 2019, 19.00, ФКЦ, зала 1

 

Проектът „Четирите годишни времена от четирима композитори“ вдъхновява изключителни творци от Европа и Америка - Маестра Джанна Фратта, отличена с титлата Рицар на Италианската република за международните си постижения като пианистка и диригент; Ансамбъл Musica Civica и солистите Сара Рулли - флейта и октавино и Дино де Палма – цигулка. Дизайнер на мултимедийния концерт е Леандро Суммо, сценографията е дело на Валентина Савино.

 

СИМФОНИЧЕН КОНЦЕРТ С ТРИМА ИЗКЛЮЧИТЕЛНИ МУЗИКАНТИ

11 декември, 19.00, Основна сцена

 

 

Трима изключителни музиканти от световната сцена ще поднесат едно от големите симфонични събития в XX Коледен музикален фестивал - Варна 2019. На 11 декември, под диригентската палка на Маестро Мартин Георгиев, нашия съгражданин, чийто гастроли в родния град винаги оставят трайни следи, ще чуем за пръв път пианистите Иво Върбанов и Фиамета Тарли, тандем на сцената и в живота.
Участва Симфоничният оркестър при Държавна опера Варна, с концертмайстор Красимир Щерев. Изисканата програма включва: В. А. Моцарт - Концерт за пиано К467 (каденци М.Георгиев), солист Фиамета Тарли; В. А. Моцарт - Концерт за две пиана К242, солисти Иво Върбанов и Фиамета Тарли; Л. ван Бетовен - Концерт за пиано №4, солист Иво Върбанов и А. Дворжак - Славянски танци оп. 46

 

2.12.2019, 14.00, Сцена Ротонда

 

ИВАН КАРНАУХОВ – асистент режисьор, балетмайстор на „Копелия“

Копелия е прекрасна романтична история, разказана с хубаво чувство за хумор и с хореография, в която са включени класически и характерни танци. Чудесно забавление за цялото семейство. Нерея Асторя и Марко ди Салво танцуват в главните партии на Сванилда и Франц и публиката ще проследи не само тяхната любов, а и увлечението на Франц по непозната девойка Копелия, в чудесното изпълнение на Мариами Кулошвили. Аз ще пресъздам образа на майстора на кукли Копелиус, който ще заблуди Франц, че моята кукла е жива. Обещавам спектакълът да бъде много интересен, не само заради музиката и хореографията, а заради цялата атмосфера на постановката.

 

ЛОРА МАРИНОВА – сценограф и костюмограф на „Копелия“.

Само преди една седмица бяхме на пресконференция за премиерата на балета „Спящата красавица“ и ето ни сега на прага на една нова балетна премиера – „Копелия“. Впрочем едно темпо на работа, достойно за удивление. Този път имахме за образец прекрасния спектакъл на „Копелия“ на Красноярския театър за опера и балет, който определи нашата посока на работа. Нашият вариант на декора, разбира се, е съобразен с много по-скромните размери на варненската сцена, а костюмите са изработени от майсторите на иглата в нашето шивашко ателие, на които сърдечно благодаря за интензивната работа. Благодаря и на всички онези анонимни сътрудници, които се трудят зад кулисите за премиерата. Спектакълът ще бъде цветен, радостен и ще донесе празнично настроение на зрителите.

 

 

6 декември 2019, 19.00, Основна сцена

 

 

 

Преди предстоящата, трета среща с „Уестсайдска история“, след премиерните спектакли на мюзикъла във Варна и на фестивала „Елена Теодорини“ в Румъния, е любопитно да научим как оценява работата в екипа Маестро Кръстин Настев, диригент-постановчик на мюзикъла, заедно с Маестро Александър Фрай.

Когато за една нова постановка са събрани талантливи и можещи артисти, работният процес протича някак неусетно. Хубавото е, че нашият екип във Варненската опера е международен и да направим мюзикъла на английски език беше преодолимо предизвикателсво. За щастие всички артисти на сцената прегърнаха идеята да се въплътят в определените им роли безрезервно и да покажат най-доброто от себе си. Затова и спектаклите, които направихме, бяха на необходимото ниво. В историята на Тони, Мария и техните приятели вложихме много любов, амбиция и иновативни идеи, които ще продължим да отстояваме и развиваме.

Как се свири мюзикъл, в сравнение, примерно, с опера?

Според всички световни източници „Уестсайдска история“ се определя като първият Бродуейски образец в стил симфо–джаз (в характерния за епохата на 50-те години Cool jazz)Самият жанр на мюзикъла позволява по-свободни операции, а при операта свободата не е въможна. Легендарните първи изпълнители на мюзикъла (1957) са Каръл Лоурънс в ролята на Мария, Лари Кърт – Тони и Чита Ривера – Анита. Смятам, че когато е писал творбата, Бърнстейн е мислил все пак за школувани оперни гласове. Неслучайно оперните звезди Хосе Карерас и Кири Те Канава участват в студиен запис на мюзикъла под неговото диригентство (1985).

 

2, 16 декември, 2019, 19.00, Основна сцена, Варненска опера

Балетна премиера със съдействието на Фонд Култура при Община Варна

 

СИМФОНИЧЕН КОНЦЕРТ
28 ноември 2019, 19.00, Основна сцена

Диригент Дориян Тодоров, ученик на Маестро Ангелов
Солисти: Людмил Ангелов – пиано и Ина Кънчева - сопран. Оркестър на Държавна опера Варна.
В програмата: Чайковски - Славянски марш, Моцарт - Концертна ария “Ch’io mi scordi di te", Росини - "Арпа джентил" из операта “Пътуване до Реймс“, Чайковски - Писмото на Татяна из операта "Евгений Онегин", Шопен - Вариации оп. 2, Чайковски – „Ромео и Жулиета“.

 

   МИХАИЛ АНГЕЛОВ (1932-2017)

е от плеядата големи български диригенти с изключителен принос за развитието на българската музикална култура. Той е един от основателите на оркестъра "Софийски солисти". Бил е директор и главен диригент на оперните театри в Русе, Пловдив, Бургас и Благоевград. В периода 1961-1991 е назначен последователно за диригент, заместник-главен диригент, главен диригент и директор на Софийската опера. От 2005 е главен диригент на Националния музикален театър "Стефан Македонски". Ученици на Михаил Ангелов са известни изпълнители като Гена Димитрова, Нели Божкова, Валери Попова, Александрина Пендачанска, Стоян Попов, Иван Консулов, Бойко Цветанов и Цветан Михайлов. Репертоарът на Маестро Ангелов съдържа 39 произведения, 17 от които той поставя за първи път на българска сцена. За своите 55 години творческа дейност Михаил Ангелов има повече от 2500 участия, които включват оперни и балетни заглавия, хорови и симфонични концерти, ораториални творби. Носител е на орден "Кирил и Методий" I степен и на всички високи отличия в областта на културата в България.

 

2 декември 2019, 14.00, Сцена Ротонда

 

Екипът на Театрално-музикален продуцентски център Варна, ДТ "Стоян Бъчваров" и Държавна опера Варна, канят журналистите от варненските печатни и електронни медии, както и кореспондентите на националните издания на 2 декември, 14.00, Сцена Ротонда, на коледна пресконференция, последна за годината.

Тя е посветена на коледните премиери - балета "Копелия" от Лео Делиб (2, 16 декември, 19.00, Основна сцена) и

"Джуджетата и обущарят" по Братя Грим (12 декември, 18.00, Сцена Филиал и спектакли всеки ден до 23 декември),

както и на други празнични акценти в XX Коледен музикален фестивал и X Коледни театрални седмици - Варна 2019.

  

 

    

 

ИВАН КАРНАУХОВ ПРЕД ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА ЗА ПРЕМИЕРНАТА ПОСТАНОВКА НА БАЛЕТА „КОПЕЛИЯ“

 

 

 

Защо балетът „Копелия“ устоява във времето?

Защото е много приятен семеен балет. Изпълнен с хубаво чувство за хумор, в него има място и за любов, и за ревност, и за прошка. Изпъстрен с весели и смешни ситуации, този истински комичен балет ни учи да прощаваме и да обичаме. Всички знаят приказката на Шарл Перо. В нашата версия акцентът пада върху взаимоотношенията между Франц и Копелия. Първо действие въвежда живо и интересно в работилницата за кукли. По-нататък куклите оживяват и започва интригата с объркването на Франц, който смята куклата Копелия за истинска девойка. Във второ действи има превъзходни дивертисменти на класически вариации за дуети и ансамбли и разбира се красиво па де дьо.

Защо реши да повериш партиите на годениците Сванилда и Франц на тандема Нерея Асторя и Марко ди Салво, които впрочем станаха близки, откакто дойдоха да танцуват във Варненската балетна трупа?

Водещите партии изпълняват Сванилда и Франц, те са годеници, те са двойка, така че защо да не подходя и аз по същия начин към Нерея и Франко. Те са заедно на сцената и в живота, затова стоят по-близо до героите и тяхното възприятие за двойката в сюжета, е съвсем естествено. Нека да им дадем шанс да покажат възможностите си, да бъдат сами себе си, да реализират мечтите си. Нерея и Марко са много пластични, много истински и несъмнено ще се харесат на зрителите. 

За пръв път в историята на балета, в „Копелия“ танцува кукла.

Прочетете още  >>>>

 

 

Държавна опера - Варна обявява 5-дневен ЧЕРЕН ПЕТЪК за спектаклите от програмата за декември, януари и февруари, 2019 - 2020 г.

От 25-ти до 29 ноември можете да закупите билет с 30 % отстъпка. Побързайте, местата са ограничени!

 

10.12 / 19.00 ч. ЛЮБОВТА НИКОГА НЕ УМИРА

Мюзикъл от Андрю Лойд Уебър

Режисьор Светозар Донев

Диригент Страцимир Павлов

 

15.12 / 11.30 ЛЕШНИКОТРОШЧКАТА

Балет по музика на П. И. Чайковски

Хореография Сергей Бобров

Диригент Мартин Георгиев

Оркестър на Държавна опера - Варна

Участват солисти на Държавния театър за опера и балет в Красноярск и Държавна опера - Варна - Анастасия Белоногова

Франциско Руиз, Николай Димитров, Павел Кирчев

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРЕСКОНФЕРЕНЦИЯ ЗА "СПЯЩАТА КРАСАВИЦА"

22 ноември, 12.00, Сцена Ротонда

 

Държавна опера Варна при Театрално-музикален продуцентски център Варна очаква представители на варненските медии и на столичните издания във Варна на пресконференция с екипа на премиерната балетна постановка "Спящата красавица" на 22 ноември, 12.00, Сцена Ротонда.

  

 

Проф. ВИНЧЕНЦО МАРИОЦИ и проф. ТОДОР ПЕТРОВ за подхода им към интерпретацията на Бетовен

 

СИМФОНИЧЕН КОНЦЕРТ
21 ноември, 19.00, Основна сцена
Диригент Винченцо Мариоци. Солисти: Анна Фурнаджиева - цигулка, Франческо Мариоци - виолончело, Тодор Петров - пиано. Програма: Увертюра оп. 124 „Освещаването на дома“, Концерт за цигулка, виолончело и пиано и Симфония №4 в си бемол мажор от Лудвиг ван Бетовен

 

 

Проф. ВИНЧЕНЦО МАРИОЦИ - диригент

Винаги се стремя да предам красотата, експресията и смисъла на музиката. Когато работя над дадено произведение, независимо дали като инструменталист или диригент, първо трябва да разбера какво е искал да вложи композиторът, за да мога след това да го интерпретирам и да се опитам да разкрия красотата и смисъла му. Що се отнася до Бетовен, той е изключителна личност, гений, който още тогава мисли глобално и предвижда обединението на Европа. Когато четем писмата, които той си разменя с Гьоте, не можем да не се възхитим на философската дълбочина в хуманистичните му идеи. Той си представя бъдещето на Европа и света като резултат от развитието на духа и културата на отделния човек и на всички народи. Споделям идеите на Бетовен, вярвам в християнските ценности и в красотата на музиката. Достоевски също го е казал: „Красотата ще спаси света“.
Радвам се, че за пръв път ще дирижирам концерт във Варна. Варна е хубав град, който много ми напомня на Пулия в Италия.

 

Проф. ТОДОР ПЕТРОВ - пиано

За да свириш добре един композитор, трябва добре да познаваш неговия свят. Аз свиря от 17-годишен целия Бетовен. Израсъл съм с неговата музика, познавам цялото му творчество. Чел съм 5-те тома, които ни е оставил, не само ноти, но и философски съчинения, много писма. Бетовен е истински ерудит, правил е дори анализи на философските произведения на Плутарх. Уникална личност с огромна култура, той е бил и полиглот. Говорил е, освен родния си език, италиански, френски, английски, дори ирландски и древногръцки. Бетовен е визионер на една обединена и разумна Европа, в която не всички хора са еднакви, но всички имат еднакви права и еднакви възможности да се образоват и да изграждат професионалната си кариера. Неслучайно тъкмо Бетовен е автор на Химна на Европа.
Радвам се, че 3 години след последния ми концерт във Варна, отново ще свиря пред варненска публика. На 21 ноември, с оркестъра на Варненската опера, под диригентската палка на Винченцо Мариоци, заедно с цигуларката Анна Фурнаджиева и виолончелиста Франческо Мариоци, ще бъдем солисти в симфоничен концерт с творби от Бетовен, а предния ден нашето трио ще изнесе концерт с произведения на Хайдн и Менделсон в Градската художествена галерия.

 

 

СПЯЩАТА КРАСАВИЦА

23, 25 ноември, 19.00, Основна сцена - ПРЕМИЕРА

Балет от П. И. Чайковски. Хореография Мариус Петипа. Хореографска редакция и режисура Сергей Бобров. Балетмайстор Иван Карнаухов. Сценография и костюми Лора Маринова. В главните роли: АВРОРА – Анастасия Белоногова, Красноярск, ПРИНЦ ДЕЗИРЕ – Франциско Руиз, Варна; Феята на люляка – Мириам Рока Круз, Варна, ФЕЯ КАРАБОС, зла фея – Павел Кирчев, Варна

 

 

   

   МИРИАМ РОКА КРУЗ               АНАСТАСИЯ БЕЛОНОГОВА                      ФРАНЦИСКО РУИЗ                              ПАВЕЛ КИРЧЕВ

 

 

Виолета Тончева: Как разбирате героите, които пресъздавате?

 

Анастасия Белоногова: Разбирам добре моята Аврора, чувствам, че това е моята роля. Аврора е прекрасна девойка, много скромна и чиста душа и чрез нея ще се опитам да покажа на моя рицар как двамата можем да бъдем щастливи. Някои смятат, че да пресъздадеш добрия герой е по-трудно, но това не е валидно за всички случаи. Зависи от човека и начина, по който той възприема ролята. За мен е по-лесно да танцувам положителни герои, а и нямам голям опит с отрицателните. Моите героини са все положителни, макар че в „Лебедово езеро“, където танцувам и Одета, и Одилия, наистина Одилия е по-сложният образ. Но в „Спящата красавица“ нямам никаква дилема, Аврора е изцяло положителен персонаж и аз се надявам моята интерпретация на Аврора да съвпадне с представата на публиката за нея.

Франциско Руиз: Премиерата на балета „Спящата красавица“ е важен момент в творческия ми път, защото дебютирам в ролята на Принц Дезире. Той е много красив и чист образ, в който аз с удоволствие се превъплъщавам. Хореографията е сложна, защото танцуваме класическа хореография в стила на руската балетна школа, а тя има специфична постановка и изисква много добра техника. В този смисъл „Спящата красавица“ е начин за израстване на всеки балетен артист.

 

Виолета Тончева: В какво се състои тайната на руската балетна школа, Анастасия?

Анастасия Белоногова: Навярно в строгостта и в изискванията. Когато ние, руснаците, се посветим на изкуството, то за нас придобива първостепенно значение. Ние живеем с изкуството, влагаме всичко в него, посвещаваме му цялото си време. На репетиция или не, мисълта ни постоянно е заета с балета, на който сме се отдали с цялото си същество. Балетът изпълва целия ни свят.

 

Прочетете още >>>>>>

Цени за оперни, балетни спектакли и концерти

Предлагаме различни цени на билетите според мястото в залата, конкретния спектакъл, както и за за ученици, пенсионери, групови посещения, образователни и детски спектакли...
Научете повече +

отстъпки

отстъпки

Важат за ученици, пенсионери, фамилни и групови посещения (от над 10 човека). Обадете ни се на тел. 052 650 666 и 052 66 50 22 за договаряне на отстъпки.

абонаменти

абонаменти

С VIP Card ползвате от 20 % до 50 % отстъпка от цената на билета за спектакли на Държавна опера – Варна и Драматичен театър "Ст. Бъчваров" - Варна.

купете билети on-line

купете билети on-line

Ползвайте MULTINET CARD през сайта www.bgbileti.com. Купете билети от сайта www.grabo.bg и ползвайте специални отстъпки!

TOP